Jak snížit hladinu cukru v krvi úpravou jídelníčku – část 2

Trápí vás vysoká hladina cukru v krvi? Plánujte.
Vysoká hladina cukru v krvi stojí za množstvím zdravotních problémů. Nejznámější je pravděpodobně cukrovka, ke které jsou obzvlášť náchylní lidé, kteří mají toto onemocnění v rodině. Diabetici si musejí hlídat jídelníček, aby se jejich hladina krevního cukru nepohybovala příliš vysoko, nebo naopak nízko. Lidé, cukrovkou ohrožení, by si měli preventivně držet krevní cukr na nízké hodnotě, aby zabránili propuknutí onemocnění.
Jakmile jste jednou diagnostikováni jako nemocní cukrovkou, je životu nebezpečné myslet si, že pouhá úprava jídelníčku a cvičení dokáže vaši hladinu cukru v krvi regulovat. Máte-li disciplínu, lékař ovšem může souhlasit, že s pomocí správného stravování bude zapotřebí jen minimální užívání léků. Nelze doporučit, aby se potvrzení diabetici pokoušeli udržet hladinu svého krevního cukru v normě pouze za pomoci úpravy jídelníčku a cvičení.
Zde je několik tipů jak si vše plánovat.
1. Zjistěte si, kolik kalorií denně byste měli zkonzumovat. Správné množství vám může pomoci zabránit přejídání, které zvyšuje hladinu krevního cukru.
-1,200 až 1,600 kcal denně je vhodné množství pro drobnou ženu, nebo pro středně velkou ženu, která chce zhubnout, nebo se příliš nehýbe.
-1,600 až 2,000 kcal denně pro ženu velké postavy, drobného muže a muže střední postavy, kteří chtějí zhubnout, nebo se příliš nehýbou.
-2,000 až 2,400 kcal denně pro muže velké postavy a muže či ženu střední postavy, vykonávající fyzicky náročné povolání nebo denně sportující.

2. Nahrazujte nezdravé zdravým. Nemusíte úplně změnit své stravovací návyky. Jednoduše méně zdravé věci nahraďte potravinami, které vaši hladinu cukru udrží v rovnováze.
3.Hlídejte si příjem sacharidů. Přesněji, počítejte, kolik denně zkonzumujete rafinovaných cukrů jako je bílé pečivo, sladké cereálie a smažené jídlo. Sacharidy ovlivňují hladinu krevního cukru víc, než cokoliv jiného, protože se na glukózu rozkládají velmi rychle.

4.Kontrolujte glykemický index. Glykemický index hodnotí potraviny podle toho, o kolik se po jejich konzumaci zvedne hladina krevního cukru. Potraviny s nízkým glykemickým indexem jsou bezpečnější, než ty s vysokým.
Glykemický index nepojme zdroje cukru, které nejsou na bázi glukózy. Jiné cukry, jako fruktóza a laktóza ovšem hladinu cukru v krvi ovlivňují také.

6.Nemusíte se kvůli jídlu izolovat od dalších členů domácnosti. Zdravé jídlo s vyváženou porcí živin prospěje každému.Pokud to jde, nechávejte na zelenině a ovoci slupku, protože nejcennější látky se zpravidla skrývají těsně pod ní. Při dušení nebo vaření zeleniny pak vyvařenou vodu použijte do polévek nebo omáček, abyste zachovali vitamíny, které do vody přejdou. Salátovou zeleninu konzumujte syrovou, jen tak z ní využijete všechny vitamíny a minerály. Předtím důkladně omyjte.
– Než změníte závažným způsobem jídelníček, poraďte se o tom se svým lékařem. Pomůže vám případně vymyslet zdravější plán, který pokryje vaše potřeby, a přitom vám neúmyslně nepoškodí zdraví.
– Zařaďte do vašeho jídelníčku bylinné tonikum Intra Hebal Juice , které obsahuje prověřené byliny. Zajímavé je, že prospívá jen pravidelné a dlouhodobé užívání.

 

7. Choďte. Cvičení pomůže úpravě jídelníčku zlepšením metabolické odpovědi. Budete také víc fit. Každý den se jít na pár minut alespoň projít může každý. Jste-li diabetik, lékař vám musí vysvětlit, jak na to, abyste měli dostatek krevního cukru pro cvičení.

Varování
NIKDY se nepokoušejte hladinu krevního cukru snížit na nulu. Jeho příliš nízká hladina je pro zdraví zrovna tak nebezpečná, jako příliš vysoká. Pokud jste diagnostikováni jako trpící jednou z forem cukrovky, znamená to vlastně, že vaše tělo (endokrinní systém) nedokáže samo krevní cukr regulovat, takže tomu vy budete muset napomoci. Výkyvy na obě strany jsou nebezpečné. Poradci doporučují ovesné vločky a luštěniny, které se v krevní cukr přeměňují velmi pomalu a tak tělo zásobují energií delší dobu.

Závěrem. Tři věci, kterými diabetici mohou udržovat svůj cukr v rovnováze jsou: dieta, cvičení a léky. Jejich poměr závisí na typu diabetu, na vašem zdravotním stavu a na doporučení lékaře.
Čtěte také Jak snížit hladinu cukru v krvi úpravou jídelníčku – část 1

Zdroje, obrázky a citace:
– http://www.wikihow.cz
– Sarah Bearden, Nutrition in Essence, p. 69, (2006), ISBN 978-0-340-92730-4
– www.mayoclinic.com, www.diabetes.co.uk, www.finclub.eu