Jak posílit slabý imunitní systém?

Problémy s imunitním systémem jsou způsobeny nejméně 90 nemocemi. Všechny mohou způsobit zánět.

Ale znáte další varovné signály? Studené ruce, opakované infekce, průjem, zácpa, dlouhodobé vypadávní vlasů, bolest kloubů, suché oči, únava, bolesti hlavy, suchá pleť, svědění a zarudnutí kůže, alergické reakce a citlivost na slunce, stres, dlouhodobé používání antibiotik…

Imunitní systém se mění s věkem. Starší dospělí jsou náchylnější k infekcím. Každý rok se většina úmrtí na chřipku vyskytuje u lidí starších 65 let.

Několik tipů:

-Dobře se vyspěte. Nedostatek spánku oslabuje a snižuje jeho výkon.

– Vyhněte se místům, kde můžete nakazit infekcemi. Velmi důležité je si dobře umýt ruce nebo používat dezinfekční gely.

– Pravidelné cvičení významně zvyšuje počet a aktivitu buněk odpovědných za dobrou imunitu.

-Posilte imunitní systém jídlem našich babiček! Sázejte na přírodní antibiotika – zelí, česnek, cibule, pórek, pažitka, křen, brusinky, šípkové marmelády.

– Pozor na alkohol a cigarety! Snižují hladinu vitamínů A, C, E a B. Doplňujte také selen. Pokud kouříte nebo pracujete v toxickém prostředí, zvyšte denní dávky vitamínu C a antioxidantů.

Pozitivně lze imunitní systém ovlivnit a posílit několika způsoby, ale základem je správně navržená dieta. Jedním z rizikových faktorů poruch a oslabení imunity je stres. Chronický stres má za následek oslabení imunitního systému, který může být méně odolný vůči běžným infekcím. Životní styl našeho organismu má velký dopad na celkovou odolnost našeho organismu. Pokrok v medicíně, očkování a vysoké hygienické standardy jsou nyní velmi užitečné ale odolnost našeho těla vůči běžným infekcím je snížena, pokud naše imunita nemá dostatečnou podporu.

Tato jídla posílí váš imunitní systém, aby se zabránilo chřipce, nachlazení a dalším nemocem. Vylepšete svou obranu jídlem. Není to složité, například klasická cibule a česnek posiluje tělo díky allicinu, který v těle působí jako přirozené antibiotikum. Klíčovým vitamínem pro dobrou obranu je starý známý vitamín C. Potřeba vitamínu C pro dospělého je 100 miligramů denně, ale pokud je tělo již infikováno, zvyšuje se potřeba desetkrát. Dostatečný příjem vitamínu C může také výrazně snížit léčbu již probíhající infekce. Hlavním zdrojem vitamínu C je citrus, což není úplně pravda. Vyzkoušejte kyselé zelí, vynikající zdroj vitamínu C a K, draslíku, beta-karotenu, vlákniny, thiaminu a kyseliny listové. Také červená řepa obsahuje hořčík, draslík a červené barvivo. Dobrým zdrojem vitamínu C jsou také papriky, brokolice, jahody a brambory.

Cítíte, že na vás něco leze? Co jíst:

1 / Cibule a česnek posilují tělo prostřednictvím allicinu, který v těle působí jako přirozené antibiotikum. Pomáhají při chřipce a nachlazení. Účinně bojují proti bacilům. Pokud máte pocit, že něco pro vás „leze“, připravte si prevenci. Přidejte čerstvou cibuli na guláš nebo na chléb nebo řecký salát. Extrakt z česneku přidejte do medu, denně jezte lžičku. Dejte si pozor na dech.

2 / Zvyšte denní dávky Vitaminu C. Vitamin C posiluje imunitu a pomáhá v boji proti infekcím a pomáhá s regenerací a zvyšuje stres a sport. Najdete ji v citrusech, kiwi, černých rybízech, paprikách a brokolici. Čaj s citronem, medem a zázvorem nebo se šípy, které jsou také plné dortu. Jablko nebo jiné syrové ovoce. Konzumujte listovou zeleninu. Možná jsou vlasy plné vitamínů, enzymů a minerálů. Napomáhá správnému fungování celého těla a dobře tráví trávení, které nejvíce poškozuje nemoci.

3/ Selen. Selen je také důležitý. Spolu s vitamínem E má detoxikační a protizánětlivé účinky, ovlivňuje rakovinotvorné procesy. Nazapomínejte proto zařadit do jídelníčku potraviny nebo preparáty s obsahem selenu.

4/  Dnes máme štěstí, že se nemusíme omezovat pouze na potraviny dostupné v naší zemi, ale můžeme použít dary z celého světa. Patří mezi ně „superpotraviny“, které vynikají vysokým obsahem zdravotních výhod. Existují doslova nabité vitaminy, minerály, enzymy a nenasycené mastné esenciální kyseliny. Proto jsou tak ceněny ve vyvážené stravě a neměli bychom na ně během chřipky zapomenout. Jak dosáhnout? Vyzkoušejte Intra Herbal Juice, který se skládá z 23 královských bylin, které harmonizují 8 systémů lidského těla nebo NutriaPlus Super Antioxidanty. Také Goji také dodává energii a posiluje imunitu. Přidejte je do kaše. Vynikající je mladý ječmenný prášek, který obsahuje antioxidanty a vitamíny, jednoduše posypeme do vašeho salátu. Semena Chia mají také optimální složení minerálů, vitamínů a antioxidantů. Jsou skvělé pro nápoje, koření a mohou se těšit na pečení. Nebo zkuste Quino, původem z Jižní Ameriky, který je díky svému výživnému obsahu bezlepkovou náhražkou rýže. Je také zdrojem rostlinných bílkovin a je vhodný i pro sportovce.

5 / Zinek. Kvalitní potravinové doplňky s cheláty zinku jsou v období chřipkových epidemií žádoucí. Také semena a ořechy obsahují zinek, nenasycené mastné kyseliny, které jsou pro nás prospěšné a snižují nezdravý cholesterol. Obsahují antioxidanty, které chrání naše buňky zevnitř.

6 / Luštěniny. Luštěniny by měly být pravidelně ve vaší stravě, ty nejzdravější jsou ve formě čerstvých klíčků. Můžete je pěstovat doma nebo je koupit. Výborně chutnají v zeleninových salátech. Klíčky obsahují enzymy, vitamíny a živiny, které přispívají k řádnému fungování orgánů a zvyšují tak imunitu.

7 / Kysané mléčné produkty. Tyto kysané výrobky mají nezastupitelnou roli při vytváření imunity, která pramení z naší vnitřní mikroflóry v tlustém střevě. Správné bakterie se podílejí až s 80% na řádné činnosti imunity. Probiotické bakterie mají příznivý vliv na trávení a naši imunitu. Užijte si ráno nebo během dne kefír, kyselý jogurt nebo syrovátku. V ideálním případě mléčné výrobky dodávají tělu vápník.

8/ Mořské plody. Kvalitní mořské plody a hluboce zmrazené ryby bez přídavku vody obsahují důležité omega-3 mastné kyseliny. Aktivují bílé krvinky bojující proti virům, chřipce a nachlazením. Ryby a mořské plody jsou také dobrým zdrojem selenu, který pomáhá bílým krvinek produkovat bílkoviny. Dopřejte si lososa se zeleninou nebo připravte lososové sushi.

Přečtěte si také Každý svého zdraví strůjce

 

 

Zdroj: google.com, wikipedia.com, soubory nezávislých distributorů životního stylu, pixbay.com, pexels.com, https://qz.com/ coronavirus hity nejtěžší hity